пʼятниця, 26 жовтня 2018 р.

ПРЕЗЕНТАЦІЯ ТА КОНСПЕКТ УРОКУ ХАРАКТЕРИСТИКИ ОБРАЗУ АЙВЕНГО

Тема. В. Скотт «Айвенго». Утілення в образі Айвенго кодексу лицаря, художні засоби створення образу. Зіткнення добра, краси й справедливості із жорстокістю і підступністю

Мета: допомогти учням усвідомити ідейно-художній зміст роману «Айвенго»;  розвивати образне та критичне мислення, навички виразного і вдумливого читання епічних творів, виділення основних епізодів, їх переказ та коментування, висловлення власних думок та вражень; виховна: сприяти формуванню почуття гідності, справедливості, поваги до кращих духовних надбань минулих епох; прищеплювати любов до читання.
Обладнання: портрет письменника, видання роману, ілюстрації до твору, фрагменти кінофільму.
Теорія літератури: історичний роман, історичний та місцевий колорит, художній час, художній простір, інтрига, художні образи, художні засоби.
Тип уроку: урок вивчення нового навчального матеріалу.
Ще ніколи вінець лицарства не опинявся на гіднішому чолі.
Вальтер Скотт 
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
-        Назвіть ознаки історичного роману.
-        Яка тема? Ідея? Конфлікти?
-        Соціальні прошарки?
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми й мети уроку
Звернення вчителя до учнів
- Мабуть, немає такого юнака, який би не мріяв про пригоди і лицарські подвиги. А яка дівчина не мріє вийти заміж за справжнього лицаря.? Сьогодні знову перенесемось в ті далекі середньовічні часи ХІІ ст. до персонажів роману Вальтера Скотта і спробуємо уявити себе поряд із ними.
— Центральний образ твору В. Скотта «Айвенго», звісно ж, сам Айвенго — лицар короля Річарда Левове Серце. Саме він пов’язує всі сюжетні лінії, він є втіленням усіх рицарських чеснот, і за його долею ми будемо напружено слідкувати.
IІІ. Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу.
1. Словникова робота:  читаючи твір, чи були зрозумілі всі слова?
2. Перше знайомство із Айвенго.
-        В образі кого з’явився герой? Чому?
-        Як прочанин поводився на вечері в Седріка Сакса?
-        Кому допоміг після вечері?
-        Як віддячив Ісаак?
-        Для чого йому обладунки?
3. Перш ніж говорити про турнір, давайте послухаємо правила турніру.  (Інд. завд.)
4. Продовження знайомства з героєм.
-        Переказ уривку «Бій Айвенго із Бріаном де Буагільбером»
-        Творче завдання «Щит Айвенго».
5. Релаксація. Відео ролик «Виклик на бій»
-        Що найбільше вразило?
-        Чи зустрінуться ще раз лицарі?
6. Переказ частини роману В. Скотта «Айвенго» «Ребека лікує Айвенго».
- Спробуйте самі сформулювати запитання до цього уривку. І задайте його будь-кому із класу.
Інд.завд. «Кодекс честі лицаря».
- Чи відповідає Айвенго цьому кодексу?
V. Закріплення знань, умінь та навичок
Вправа «Шіть капелюхів»
Білий: що запам’яталось най більше в образі лицаря?
Чорний: що чи кого можна засудити?
Червоний: які почуття викликає герой?
Жовтий: чи позитивний він герой? Доведіть.
Синій: запишіть чотири риси характеру героя.
VI. Домашнє завдання
Дочитати роман.
Характеризувати лицарів-норманів (хлопці); Ровени і Ребеки (дівчата), висловлювати свої думки та враження про героїв.
VII. Підбиття підсумків уроку
Інтерактивна вправа «Мікрофон»
♦  Продовжте речення.

«На уроці мене найбільше вразило те, як...»



1 коментар: