Методичні рекомендації щодо викладання зарубіжної література у 2019/2020 навчальному році
Зарубіжна література
У 2019/2020
навчальному році вивчення зарубіжної літератури в 5 – 9 класах здійснюватиметься за програмою: Світова література. 5 – 9 класи. Програма для закладів загальної середньої освіти – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 зі змінами, затвердженими
наказом МОН від 07.06.2017 № 804;
у 10-11 класах
– за новими
навчальними програмами (рівень стандарту та профільний рівень), що затверджені
наказом МОН від 23.10.2017 № 1407.
Основою для календарно-тематичного
планування уроків зарубіжної літератури є чинні навчальні програми. Учитель має
право самостійно розподіляти години на
текстуальне вивчення творів, розвиток мовлення, позакласне читання, ураховуючи
визначену кількість годин на
опрацювання конкретного розділу. Він має
змогу вільно і творчо підійти до організації навчальної діяльності на уроках
зарубіжної літератури з урахуванням конкретних умов викладання, читацьких
інтересів учнів.
Викладання
зарубіжної літератури в закладах загальної середньої освіти здійснюють
українською мовою. Твори зарубіжних письменників у курсі зарубіжної літератури
вивчають в українських перекладах. Для зіставлення можливе залучення
перекладів, переспівів іншими мовами, якими володіють учні (англійською,
німецькою, французькою тощо). За наявності необхідних умов бажаним є розгляд
художніх текстів (у фрагментах або цілісно) мовами оригіналів. У такому разі
предмет «Зарубіжна література» виконує додаткову функцію вдосконалення
володіння учнями іноземними та іншими мовами.
З метою
систематизації та упорядкування навантаження учнів протягом навчального року
подаємо рекомендовану кількість видів контролю в процесі вивчення зарубіжної
літератури в кожному класі. Поданий у таблиці розподіл годин є мінімальним і
обов’язковим для проведення в кожному семестрі. Учитель на власний розсуд може
збільшити кількість видів контролю відповідно до рівня підготовленості учнів,
особливостей класу тощо.
Обов’язкова кількість видів контролю із зарубіжної літератури в 5–9 класах
Класи
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
|||||
Семестри
|
І
|
ІІ
|
І
|
ІІ
|
І
|
ІІ
|
І
|
ІІ
|
І
|
ІІ
|
Контрольні роботи у формі:
|
2
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
контрольного класного твору;
|
-
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
виконання інших завдань (тестів, відповідей на
запитання)
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
Уроки розвитку мовлення* (у+п)
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
Уроки
позакласного читання
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
Перевірка зошитів
|
4
|
5
|
4
|
5
|
4
|
5
|
4
|
5
|
4
|
5
|
Обов’язкова кількість видів контролю із зарубіжної літератури в 10-11
класах
Семестри
|
І
|
ІІ
|
І
|
ІІ
|
Рівні
|
стандарту
|
профільний
|
||
Контрольні роботи у формі:
|
2
|
2
|
4
|
4
|
контрольного
класного твору*;
|
1
|
1
|
1
|
1
|
виконання
інших завдань (тестів, відповідей на
запитання)
|
1
|
1
|
3
|
3
|
Уроки розвитку мовлення**
|
2 (1у+1п; у межах текстуального
вивчення)
|
2 (1у+1п; у межах текстуального
вивчення)
|
3
(1у+2п)
|
3
(2у+1п)
|
Уроки позакласного
читання
|
1
|
1
|
2
|
2
|
Перевірка зошитів
|
4
|
5
|
4
|
5
|
У 8 – 9 класах з поглибленим вивченням зарубіжної літератури пропорційно
збільшується кількість контрольних робіт та уроків розвитку мовлення (на розсуд
учителя визначається кількість і види контрольних робіт).
*У кожному семестрі обов’язковим є проведення двох
уроків розвитку мовлення: одного уроку усного розвитку мовлення, а другого –
письмового. Умовне позначення в таблиці – (у + п).
Під час оцінювання зошита із зарубіжної літератури
слід ураховувати наявність різних видів робіт; грамотність (якість виконання
робіт); охайність; уміння правильно оформлювати роботи (дотримання вимог до
оформлення орфографічного режиму).
Оцінку за ведення зошита із зарубіжної літератури
виставляють у кожному класі окремою колонкою в журналі раз на місяць і
враховують як поточну до найближчої тематичної.
У
разі відсутності учня на уроках протягом місяця рекомендуємо в колонці за
ведення зошита зазначати н/о (нема оцінки).
Оцінка за контрольний твір із зарубіжної
літератури є середнім арифметичним за зміст і грамотність, яку
виставляють у колонці з датою написання роботи, надпис у журнальній колонці «Твір» не роблять.
Орієнтовний
обсяг письмового твору, складеного учнем/ученицею
Клас
|
Кількість сторінок
|
5-й
|
0,5–1,0
|
6-й
|
1,0–1,5
|
7-й
|
1,5–2,0
|
8-й
|
2,0–2,5
|
9-й
|
2,5–3,0
|
Орієнтовний
обсяг письмового твору
(рівень
стандарту)
Клас
|
Кількість сторінок
|
10-й
|
3,0–3,5
|
11-й
|
3,0–3,5
|
Орієнтовний
обсяг письмового твору
(профільний
рівень)
Клас
|
Кількість сторінок
|
10-й
|
3,0–3,5
|
11-й
|
3,5–4,5
|
Оцінку за читання напам’ять творів із
зарубіжної літератури виставляють у колонку без дати з надписом «Напам’ять».
Навчальна та
методична література із зарубіжної літератури, рекомендована МОН, зазначена в
Переліку навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників,
рекомендованих Міністерством освіти і науки, що розміщений на офіційному сайті
МОН, Інституту модернізації змісту освіти.
Немає коментарів:
Дописати коментар