Календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури
2018-19 Н.Р.
6-й клас
(за підручником Волощук Є.В.)
На
навчальний рік – 70 год.
За планом
-___
На тиждень – 2 год.
На контрольні роботи – 6 год.
На контрольні класні твори – 1 год. (І і ІІ семестр)
На роботи з розвитку мовлення – 4 год. (2 усн., 2 письм.)
На уроки з позакласного читання – 4 год
.
.
І семестр
№
з/п
|
Зміст навчального матеріалу
|
Дата
|
Примітки
|
1.
|
Вступ (2год)
Література як вид мистецтва.
|
|
|
2.
|
Художній образ. (ТЛ) Художній образ, початкові поняття про
традиційний образ, вічний образ.
|
|
|
3.
|
МІФИ НАРОДІВ СВІТУ (7год)
Поняття про міф. Основні тематичні групи
міфів. Відображення єдності людини й природи в міфах різних народів.
Популярні міфологічні образи, сюжети, мотиви різних народів. (ТЛ) Початкове поняття про міф, мотив. Поглиблення
поняття про образ (міфологічний образ).
|
|
|
4.
|
Грецькі міфи. Міф про Прометея.
|
|
|
5.
|
Міфи про Геракла
|
|
|
6.
|
Міфи і «Нарцис», «Пігмаліон і Галатея»
|
|
|
7.
|
Міфи «Дедал і Ікар» , «Орфей і
Еврідіка», «Деметра і Персефона»
|
|
|
8.
|
Індійські міфи. Творення. Про
створення ночі.
|
|
|
9.
|
Єгипетські міфи. Міф про те, як Тефнут
покинула Єгипет
|
|
|
10.
|
РЗМ Переказ улюбленого міфу (усно)
|
|
|
11.
|
МУДРІСТЬ БАЙКИ (3год)
Байка як літературний жанр, її характерні ознаки, особливості художньої
будови, повчальний зміст. (ТЛ) Байка, езопова мова. Поглиблення понять про
алегорію, образ (алегоричний образ)
|
|
|
12.
|
Езоп. «Лисиця і виноград», «Вовк і
Ягня», «Мурашки і Цикада» Поєднання конкретного і загального в байках
Езопа. Утілення людських якостей в алегоричних образах. Мораль байок Езопа. 2–3 за вибором учителя
|
|
|
13.
|
Іван Андрійович Крилов, «Вовк і
Ягня» Моральні проблеми в байках І.А. Крилова.
(1 байка за
виб. учителя та учнів напам*ять).
|
|
|
14.
|
Яскравість алегоричних образів у байках
|
|
|
15.
|
ПЧ І. Крилов. Байка «Квартет»
|
|
|
16.
|
Контрольна робота. Вступ. Міфи народів
світу. Мудрість байки. Тести.
|
|
|
17.
|
ПРИГОДИ І ФАНТАСТИКА (16 год)
Роберт Льюїс Стівенсон. «Острів
скарбів». Особливості розвитку пригодницького сюжету у творі. (ТЛ) Поглиблення понять про
роман (пригодницький роман), повість. Композиція
|
|
|
18.
|
Система образів. Джим Хокінс і його товариші, пірат Сільвер
|
|
|
19.
|
Р.Л. Стівенсон. «Острів
скарбів». Моральні цінності у творі
|
|
|
20.
|
РЗМ Твіт на тему «Добро і зло у
романі «Острів скарбів»(письмово)
|
|
|
21.
|
Чарльз Діккенс. «Різдвяна пісня
в прозі». Подорож у часі й просторі Скруджа (ТЛ) Поглиблення понять про
повість.
|
|
|
22.
|
Сюжет і композиція повісті.
(ТЛ) Композиція
|
|
|
23.
|
Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження
|
|
|
24.
|
Значення образу Різдва у творі. Елементи фольклору (казки, пісні)
|
|
|
25.
|
Контрольна робота. Пригоди і фантастика.
Стівенсон. Діккенс. Твір
|
|
|
26.
|
Микола Васильович Гоголь. «Ніч
перед Різдвом». Сюжет твору
|
|
|
27.
|
М.В.Гоголь. «Ніч перед Різдвом».
Народні традиції і звичаї у творі
|
|
|
28.
|
М.В.Гоголь. «Ніч перед Різдвом».
Тема кохання. Образи Оксани і Вакули
|
|
|
29.
|
Е М.В.Гоголь. Елементи фольклору (традиційні образи – відьма, чорт,
місяць та ін.; різдвяні символи; елементи казки
|
|
|
30.
|
ПЧ Микола Васильович Гоголь. «Сорочинська ярмарка»
|
|
|
31.
|
Контрольна робота. ПРИГОДИ І
ФАНТАСТИКА. Микола Гоголь. Тести. Відповіді на питання
|
|
|
32.
|
ІІ семестр
ЛЮДСЬКІ СТОСУНКИ (12 год)
Антон Павлович Чехов. Оповідання «Хамелеон» (ТЛ) Гумор,
іронія, художня деталь, підтекст.
|
|
|
33.
|
Антон Павлович Чехов. Оповідання
«Товстий і тонкий».
|
|
|
34.
|
Викриття пристосуванства, підлабузництва в оповіданнях А.П.Чехова. Діалог
як основна форма розкриття сюжету. Роль художньої деталі. Підтекст.
Символічність назви.
|
|
|
35.
|
РЗМ Майстерність письменника у
змалюванні персонажів. Усне порівняння образів чеховських персонажів
(Очумєлов, «товстий», «тонкий»): схожість і відмінність між ними. Зіставлення
літературних творів з екранізаціями, ілюстраціями до них.
|
|
|
36.
|
Джек Лондон. «Жага до життя». Проблеми
життя і смерті, дружби й зрадництва у творі.
|
|
|
37.
|
Джек Лондон. «Жага до життя». Характеристика
героїв твору.
|
|
|
38.
|
Описи природи та їхня роль у тексті. Значення назви оповідання.
|
|
|
39.
|
В.Г. Короленко. «Сліпий музикант»
|
|
|
40.
|
В.Г. Короленко. «Сліпий музикант»
Пошук головним героєм (Петро Попельський) свого місця у світі.
|
|
|
41.
|
В.Г Короленко. «Сліпий музикант»Тема мистецтва.
Петро Попельський і Евеліна.
|
|
|
42.
|
В.Г. Короленко. «Сліпий музикант» Образ Максима Яценка, твердість його переконань,
увага і повага до інших.
|
|
|
43.
|
Контрольна робота. Людські стосунки.
Тести, відповіді на запитання.
|
|
|
44.
|
ПОЕТИЧНЕ БАЧЕННЯ СВІТУ (6 год)
Мацуо Басьо. Хайку. Відображення
японських уявлень про красу в поезії
митця. Напам”ять(3-4 хайку за вибором учня) (ТЛ) Хайку
|
|
|
45.
|
Лаконізм форми і широта художнього змісту хайку. Зображення станів
природи в ліриці М. Басьо. Роль художньої деталі. Підтекст.
|
|
|
46
|
РЗМ (письмово) Створення власних хайку за принципами художнього паралелізму
та асоціацій.
|
|
|
47.
|
Роберт Бернс. «Моє серце в
верховині…». Ідея любові до батьківщини у вірші Р.Бернса. Напам”ять. (ТЛ) Ліричний герой
|
|
|
48.
|
Роберт Бернс. «Моє серце в
верховині…». Антитеза (рідний край – чужина). Елементи фольклору
|
|
|
49.
|
Міфи північноамериканських індіанців та їх втілення в поемі Генрі Лонгфелло «Пісня про Гайавату». Елементи фольклору у творі. Образ Гайавати.
Ідеї миру, національного єднання, служіння народові.
|
|
|
50.
|
Джанні Родарі. «Листівки з видами
міст». Широта світу та його сприйняття ліричним героєм вірша. Листівки як
символ широти світу і прагнення до його відкриття.
|
|
|
51.
|
Контрольна робота. Поетичне бачення світу.
Тести
|
|
|
52.
|
ОБРАЗ МАЙБУТНЬОГО В ЛІТЕРАТУРІ
Рей Дуглас Бредбері. «Усмішка».
Тривога за руйнування духовних цінностей в оповіданні «Усмішка»
|
|
|
53.
|
Образ Тома, його динаміка. Значення образу Джоконди для розкриття
головної ідеї твору.
|
|
|
54.
|
ПЧ Р. Бредбері
«Все літо в один день»
|
|
|
55.
|
Роберт Шеклі. «Запах думок». Утвердження
сили людської думки у творі. Духовне й фізичне випробування Кліві.
|
|
|
57.
|
Роздуми автора про майбутнє людини та людства.
|
|
|
58.
|
Гуманістичний зміст оповідання – віра в перемогу людського розуму.
|
|
|
59.
|
СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА (4 год)
ЗРОСТАННЯ І ВЗАЄМИНИ ЗІ СВІТОМ
Астрід Анна Емілія Ліндґрен.
«Міо, мій Міо». Основні відомості про життя і творчість письменниці,
популярність її творів у різних країнах.
|
|
|
60.
|
Моральні цінності у творчості А. Ліндгрен.
Образи головних героїв. Перемога добра над злом
|
|
|
61.
|
Міхаель Андреас Гельмут Енде.
«Джим Ґудзик і машиніст Лукас».
|
|
|
62
|
Фантастична країна Усландія та її мешканці (король, Лукас, пан Ермель,
пані Ваас).
|
|
|
63.
|
Моральні цінності, що стверджуються у творі (дружба, кохання, сім’я,
повага до інших, любов до батьківщини).
|
|
|
64.
|
Літературний калейдоскоп
«Сучасна
література»
|
|
|
65.
|
Контрольна робота. Образ майбутнього в
літературі. Зростання і взаємини зі світом. Твір
|
|
|
66.
|
ПЧ
Енде
М. «Момо»
|
|
|
67.
|
Узагальнення і систематизація вивченого
|
|
|
68
|
Узагальнення і систематизація вивченого
|
|
|
69.
|
Завдання на літо
|
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар