Календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури
7-й клас
(За підручником Волощук Є.В.)
На
навчальний рік – 70 год.
За планом -70
На тиждень – 2 год.
На контрольні роботи – 6 год.
На контрольні класні твори – 1 год. (ІІ семестр)
На роботи з розвитку мовлення – 4 год. (2 усн., 2 письм.)
На уроки з позакласного читання – 4 год.
І семестр
№
з/п
|
Зміст
навчального матеріалу
|
Дата
|
Клас
|
1.
|
ВСТУП (2)
Оригінал і переклад. Види перекладів,.
Переклад і переспів.
|
||
2.
|
РЗМ Специфіка художнього перекладу
на прикладі перекладу віршів (Балада «Вільшаний король» і «Нічна пісня
мандрівника») Й.В.Гете (усно)
|
||
3.
|
БИЛИНИ І БАЛАДИ (10 год)
Билина як жанр. Поетичне відображення історії Київської Русі в билинах.
Основні цикли билин .«Ілля Муромець і
Соловей-Розбійник». Реальність і
художня вигадка в билині. (ТЛ) Билина,
гіпербола,
|
||
4.
|
Ідеал воїна-захисника в билині «Ілля Муромець і Соловей-Розбійник».
Утілення людських чеснот в образах героїв билин. Елементи фольклору
|
||
5.
|
Балада
як жанр фольклору та літератури. Характерні ознаки балади. (ТЛ) Балада (фольклорна і літературна), символ.
|
||
6.
|
Староанглійська балада «Король Лір
і його дочки». Моральний урок у творі. Король Лір як вічний образ.
|
||
7.
|
Фольклорна балада «Як Робін Гуд
став розбійником» Ідеї свободи і служіння народові. Образ народного
захисника Робіна Гуда.
|
||
8.
|
Літературні балади.
Й.К.Ф.Шиллер. «Рукавичка». Випробування
головного героя балади. Образ справжнього лицаря, його мужність, відвага,
людська гідність.
|
||
9.
|
Адам Міцкевич (1798-1855). «Світязь». Утвердження любові до батьківщини й героїзму в баладі.
Символічні образи, елементи фольклору
у творі
|
||
10.
|
ПЧ
Пушкін О.С. «Пісня про віщого
Олега»
|
||
11.
|
Роберт Льюїс Стівенсон. «Балада
про вересовий напій». Основний конфлікт балади. Утвердження духовної сили
пиктів, їхнього героїзму в захисті національних цінностей. Символіка твору.
|
||
12.
|
Літературний калейдоскоп «Літературна балада»
|
||
13.
|
Контрольна робота. Вступ. Билини і балади.
Тести. Відповіді на запитання.
|
||
14.
|
ІСТОРІЧНЕ МИНУЛЕ В ЛІТЕРАТУРІ (10год.)
Вальтер Скотт (1771–1832). «Айвенго» (огляд, 3-4 розділи за вибором учителя). Вальтер Скотт –засновник історичного роману. Роман «Айвенго». (ТЛ) Поглиблення понять про роман
(історичний роман).
|
||
15.
|
Історія і художній вимисел у романі «Айвенго»
|
||
16.
|
Історичний колорит твору і засоби його створення у романі «Айвенго».
Динаміка сюжету і гумор.
|
||
17.
|
Утілення в образі Айвенго кодексу лицаря, художні засоби створення
образу.
|
||
18.
|
Зіткнення добра, краси й справедливості із жорстокістю і
підступністю.Образи Бріана де Буагильбера, принца Джона, Фрон де Бефа, Моріса
де Брасі,
|
||
19.
|
Леді Ровена і Ребекка – дві різні долі. Ідеї віротерпимості в романі.
|
||
20.
|
РЗМ Написання твору за романом В.Скотта «Айвенго»
|
||
21.
|
Друга світова війна у
європейській поезії. А. Марґул-Шпербер «Про назву концтабору
Бухенвальд»
|
||
21.
|
К.І. Галчинський. «Пісня про
солдатів Вестерплятте»
|
||
22
|
В.В. Биков. «Альпійська
балада». Особливості сюжету і
композиції повісті.
|
||
23.
|
В.В. Биков. «Альпійська
балада». Образи Івана Терешка і
Джулії. Протиставлення сили дружби і кохання світу насильства.
|
||
24.
|
В.В. Биков. «Альпійська
балада». Гуманістичний зміст
повісті. Символічність назви твору, риси жанру балади в ньому.
|
||
25.
|
ПЧ Генрії Бель «Подорожній, коли
ти прийдеш у Спа...»
|
||
26.
|
Контрольна робота. Історичне минуле в
літературі. Тести. Відповіді на запитання
|
||
27.
|
ДУХОВНЕ ВИПРОБУВАННЯ ЛЮДИНИ
(6 год)
Джеймс Олдрідж «Останній дюйм». Проблема взаємин між батьками й дітьми.
Символічність назви оповідання. (ТЛ) Поглиблення понять про баладу (літературну), оповідання, вірш.
|
||
28
|
Образи Бена і Деві, художні засоби їхнього створення. Віра у внутрішні
можливості людини, подолання нею
життєвих випробувань, здатність до порозуміння. Утвердження сімейних
цінностей.
|
||
29.
|
Редьярд Кіплінг. Протистояння і примирення Сходу й Заходу в«Баладі про Схід і Захід». Динаміка
образів головних героїв(ТЛ) Поглиблення понять про баладу (літературну
|
||
30.
|
Проблема духовного випробування людини та її моральної стійкості у вірші Р. Кіплінга «Якщо». Сюжет і
композиція вірша. напам`ять
|
||
31.
|
Р.Кіплінг. «Якщо...» Художні особливості твору, його провідна ідея
|
||
32
|
Контрольна робота. Духовне випробування людини. Твір
|
||
33.
|
Узагальнення та систематизація вивченого
|
||
34.
|
ІІ семестр
ДРУЖБА І КОХАННЯ (9 год)
Дитинство і юність О.С. Пушкіна.
|
||
35.
|
Уславлення дружби й вірності у вірші
О.С. Пушкіна «19 жовтня 1825
року»
Авторські спогади і роздуми у творі. (ТЛ)
Поглиблення понять про вірш.
|
||
36.
|
Олександр Грін.«Пурпурові вітрила». Основний
конфлікт твору (ТЛ) Поглиблення понять
про, повість, образ автора.
|
||
37.
|
Ассоль і Грей.
|
||
38.
|
Символіка образу пурпурових вітрил.
|
||
39.
|
Поєднання реального і фантастичного в повісті.
|
||
40.
|
Вірші зарубіжних поетів про
дружбу і кохання Р. Бернс «Любов»
|
||
41.
|
Г. Гейне «Коли настав чудовий
май…»,
К.М. Симонов «Жди мене…»(Напам`ять і на вибір)
|
||
42.
|
Поетизація високого почуття, розкриття його сутності у вивчених
віршах
|
||
43.
|
Контрольна робота. Дружба і
кохання.Тести.
Відповіді на запитання
|
||
44.
|
ЛІТЕРАТУРНИЙ ДЕТЕКТИВ (5 годин)
Детектив як жанр літератури, характерні ознаки жанру. Жанрове розмаїття
детективів. Е.А. По – засновник
жанру детективу у світовій літературі. Захопливий сюжет повісті «Золотий жук». Особливості
композиційної будови твору – «розповідь у розповіді», її художнє значення
(ТЛ) Оповідач і розповідач.
Початкове поняття про точку зору.
|
||
45.
|
Едгар Аллан По «Золотий
жук». Образи Вільяма Леграна, Джупітера, оповідача.
|
||
46.
|
А. Конан Дойл – відомий автор класичних
детективів.Особливості сюжету і композиції оповідань про Шерлока Холмса.
Шерлок Холмс як безпосередній учасник розв’язання сімейного конфлікту в
оповіданні «Пістрява стрічка».
|
||
47.
|
Іронічне зображення пристрасті людини до легкого збагачення в оповіданні «Спілка рудих».
|
||
48.
|
Сутність «дедуктивного методу» Шерлока Холмса, утвердження в його образі
сили інтелекту і моральних якостей. Доктор Ватсон як оповідач.
|
||
49.
|
РЗМ Складання власної детективної
історії.
(письмово)
|
||
50
|
СВІТОВА НОВЕЛА (6 год)
Новела як літературний жанр, її характерні ознаки, різновиди. О. Генрі – майстер новели. Моральні
цінності в новелі «Дари волхвів».
Біблійні мотиви у в новелі «Дари волхвів», художні деталі.
(ТЛ) Поглиблення понять про
оповідача і розповідача, про точку зору. Новела та її різновиди.
|
||
51.
|
Новела «Останній листок» –
гімн людині, котра здатна на
самопожертву заради ближнього.
|
||
52.
|
Специфіка розкриття образу Бермана. Образи дівчат, їхня динаміка (Сью,
Джонсі). Особливості художньої мови
новели, розповідач.
|
||
53.
|
Видатний англійський фантаст Г.Дж.
Уеллс. Точка зору дорослого і дитини в новелі «Чарівна крамниця». «Дива» та їхнє сприйняття персонажами.
|
||
54.
|
Особливості дитячого світу.
Роль елементів фантастики в новелі «Чарівна
крамниця.. Оповідач твору
|
||
55.
|
Рюноске Акутаґава. «Павутинка». Майстер японської новели Р. Акутагава. Втілення ідеї
про моральну справедливість у новелі
«Павутинка». Філософський зміст твору. Підтекст.
|
||
56.
|
ПЧ Хемінгуей Е. «Кішка на дощі»
|
||
57.
|
Контрольна робота. Літературний детектив. Світова
новела. Тести.
|
||
58.
|
Сучасна
література. Я і світ (6 годин)
Айзек Азімов. «Фах». Роздуми про майбутнє
людини і людства. Образ Джорджа Плейтена. Проблема духовної реалізації
людини. (ТЛ) Поглиблення понять про
оповідача, розповідача роман, повість, фентезі. Поглиблення уявлень про
категорію «художність» в оцінці творів масового мистецтва
|
||
59.
|
Айзек Азімов. «Фах». Розуміння сутності
культури й освіти, призначення людини в сучасному світі.
|
||
60
|
Утвердження сили людського інтелекту, самостійності мислення, творчої
уяви, моральних цінностей.
|
||
61.
|
Діана Вінн Джонс. «Мандрівний
замок Хаула». Поєднання елементів казки і детективу у творі.
|
||
62.
|
Образ Софі, світ її мрій, бажань, жахів.
|
||
63.
|
Значення художнього прийому чаклунства у творі
|
||
64.
|
РЗМ Переказ улюбленого уривку
(усно)
|
||
65.
|
Контрольна робота.
Світова новела. Я і світ. Твір
|
||
66.
|
ПЧ
Льюїс К. С. «Хроніки
Нарнії» (одна за вибором)
|
||
67.
|
Узагальнення та систематизація вивченого.
|
||
68.
|
Узагальнення та систематизація вивченого.
|
Немає коментарів:
Дописати коментар