середа, 22 серпня 2018 р.

Календарно-тематичне  планування  уроків  зарубіжної  літератури

7-й клас
(За підручником Волощук Є.В.)

На навчальний рік – 70 год.
За планом -70
На тиждень – 2 год.
На контрольні роботи – 6 год.
На контрольні класні твори – 1 год. (ІІ семестр)
На роботи з розвитку мовлення – 4 год.  (2 усн., 2 письм.)
На уроки з позакласного читання – 4 год.

І семестр


з/п
Зміст навчального матеріалу
Дата
Клас

1.
ВСТУП (2)
Оригінал і переклад. Види перекладів,.  Переклад і переспів.


2.
РЗМ Специфіка художнього перекладу на прикладі перекладу віршів (Балада «Вільшаний король» і «Нічна пісня мандрівника») Й.В.Гете (усно)



3.
БИЛИНИ І БАЛАДИ (10 год)
Билина як жанр. Поетичне відображення історії Київської Русі в билинах. Основні цикли билин .«Ілля Муромець і Соловей-Розбійник». Реальність  і художня вигадка в билині. (ТЛ) Билина, гіпербола,


4.
Ідеал воїна-захисника в билині «Ілля Муромець і Соловей-Розбійник». Утілення людських чеснот в образах героїв билин. Елементи фольклору


5.
Балада як жанр фольклору та літератури. Характерні ознаки балади. (ТЛ) Балада (фольклорна і літературна), символ.


6.
Староанглійська балада «Король Лір і його дочки». Моральний урок у творі. Король Лір як вічний образ.


7.
Фольклорна балада «Як Робін Гуд став розбійником» Ідеї свободи і служіння народові. Образ народного захисника Робіна Гуда.


8.
Літературні балади. Й.К.Ф.Шиллер. «Рукавичка». Випробування головного героя балади. Образ справжнього лицаря, його мужність, відвага, людська гідність. 


9.
Адам Міцкевич (1798-1855). «Світязь». Утвердження любові до батьківщини й героїзму в баладі.  Символічні образи, елементи фольклору у творі


10.
ПЧ
Пушкін О.С. «Пісня про віщого Олега»


11.
Роберт Льюїс Стівенсон. «Балада про вересовий напій». Основний конфлікт балади. Утвердження духовної сили пиктів, їхнього героїзму в захисті національних цінностей. Символіка  твору.


12.
Літературний калейдоскоп «Літературна балада»


13.
Контрольна робота. Вступ. Билини і балади. Тести. Відповіді на запитання.


14.
ІСТОРІЧНЕ МИНУЛЕ В ЛІТЕРАТУРІ (10год.)
Вальтер Скотт (1771–1832). «Айвенго» (огляд, 3-4 розділи за вибором учителя). Вальтер Скотт –засновник історичного роману. Роман «Айвенго». (ТЛ) Поглиблення понять про роман (історичний роман).


15.
Історія і художній вимисел у романі «Айвенго»


16.
Історичний колорит твору і засоби його створення у романі «Айвенго». Динаміка сюжету і гумор.


17.
Утілення в образі Айвенго кодексу лицаря, художні засоби створення образу.


18.
Зіткнення добра, краси й справедливості із жорстокістю і підступністю.Образи Бріана де Буагильбера, принца Джона, Фрон де Бефа, Моріса де Брасі,


19.
Леді Ровена і Ребекка – дві різні долі. Ідеї віротерпимості в романі.


20.
РЗМ  Написання твору за романом В.Скотта «Айвенго»


21.
Друга світова війна у європейській поезії. А. Марґул-Шпербер «Про назву концтабору Бухенвальд»


21.
К.І. Галчинський. «Пісня про солдатів  Вестерплятте»


22
В.В. Биков. «Альпійська балада».  Особливості сюжету і композиції повісті.


23.
В.В. Биков. «Альпійська балада».  Образи Івана Терешка і Джулії. Протиставлення сили дружби і кохання світу насильства.


24.
В.В. Биков. «Альпійська балада».  Гуманістичний зміст повісті. Символічність назви твору, риси жанру балади в ньому. 


25.
ПЧ Генрії Бель «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа...»


26.
Контрольна робота. Історичне минуле в літературі. Тести. Відповіді на запитання


27.
ДУХОВНЕ ВИПРОБУВАННЯ ЛЮДИНИ
 (6 год)
Джеймс Олдрідж «Останній дюйм».  Проблема взаємин між батьками й дітьми. Символічність назви оповідання. (ТЛ) Поглиблення понять про баладу (літературну), оповідання, вірш.


28
Образи Бена і Деві, художні засоби їхнього створення. Віра у внутрішні можливості людини,  подолання нею життєвих випробувань, здатність до порозуміння. Утвердження сімейних цінностей.


29.
Редьярд Кіплінг. Протистояння і примирення Сходу й Заходу в«Баладі про Схід і Захід». Динаміка образів головних героїв(ТЛ) Поглиблення понять про баладу (літературну


30.
Проблема духовного випробування людини та її моральної стійкості у вірші Р. Кіплінга «Якщо». Сюжет і композиція вірша. напам`ять


31.
Р.Кіплінг. «Якщо...» Художні особливості твору, його провідна ідея


32
 Контрольна робота. Духовне випробування людини. Твір


33.
Узагальнення та систематизація вивченого



34.
ІІ семестр
ДРУЖБА І КОХАННЯ (9 год)
Дитинство і юність О.С. Пушкіна.



35.
Уславлення дружби й вірності у вірші
О.С. Пушкіна «19 жовтня 1825 року» Авторські спогади і роздуми у творі. (ТЛ) Поглиблення понять про вірш.


36.

 Олександр Грін.«Пурпурові вітрила». Основний конфлікт твору (ТЛ) Поглиблення понять про, повість, образ автора.


37.
Ассоль і Грей.



38.
Символіка образу пурпурових вітрил.



39.

Поєднання реального і фантастичного в повісті.


40.
Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання Р. Бернс «Любов»


41.
Г. Гейне «Коли настав чудовий май…»,
К.М. Симонов «Жди мене…»(Напам`ять і на вибір)


42.
Поетизація високого почуття, розкриття його сутності у вивчених віршах 



43.
Контрольна робота. Дружба і кохання.Тести.
Відповіді на запитання


44.
ЛІТЕРАТУРНИЙ ДЕТЕКТИВ (5 годин)
Детектив як жанр літератури, характерні ознаки жанру. Жанрове розмаїття детективів. Е.А. По – засновник жанру детективу у світовій літературі. Захопливий сюжет повісті «Золотий жук». Особливості композиційної будови твору – «розповідь у розповіді», її художнє значення
(ТЛ) Оповідач і розповідач. Початкове поняття про точку зору.


45.
Едгар Аллан По «Золотий жук». Образи Вільяма Леграна, Джупітера, оповідача. 


46.
А. Конан  Дойл – відомий автор класичних детективів.Особливості сюжету і композиції оповідань про Шерлока Холмса. Шерлок Холмс як безпосередній учасник розв’язання сімейного конфлікту в оповіданні «Пістрява стрічка».


47.
Іронічне зображення пристрасті людини до легкого збагачення в оповіданні «Спілка рудих».


48.
Сутність «дедуктивного методу» Шерлока Холмса, утвердження в його образі сили інтелекту і моральних якостей. Доктор Ватсон як оповідач.


49.
РЗМ Складання власної детективної історії.
 (письмово)


50
СВІТОВА НОВЕЛА (6 год)
Новела як літературний жанр, її характерні ознаки, різновиди. О. Генрі – майстер новели. Моральні цінності в новелі «Дари волхвів». Біблійні мотиви у в новелі «Дари волхвів», художні деталі.
(ТЛ) Поглиблення понять про оповідача і розповідача, про точку зору. Новела та її різновиди.


51.
Новела «Останній листок» – гімн людині, котра здатна на  самопожертву заради ближнього.


52.
Специфіка розкриття образу Бермана. Образи дівчат, їхня динаміка (Сью, Джонсі).   Особливості художньої мови новели, розповідач. 


53.
Видатний англійський фантаст Г.Дж. Уеллс. Точка зору дорослого і дитини в новелі «Чарівна крамниця». «Дива» та їхнє сприйняття персонажами.


54.
Особливості дитячого світу. Роль елементів фантастики в новелі «Чарівна крамниця..  Оповідач твору


55.
Рюноске Акутаґава. «Павутинка». Майстер японської новели Р. Акутагава. Втілення ідеї про  моральну справедливість у новелі «Павутинка». Філософський зміст твору. Підтекст.


56.
ПЧ Хемінгуей Е. «Кішка на дощі»



57.
Контрольна робота. Літературний детектив.  Світова новела.  Тести.


58.
Сучасна література. Я і світ (6 годин)
Айзек Азімов. «Фах». Роздуми про майбутнє людини і людства. Образ Джорджа Плейтена. Проблема духовної реалізації людини. (ТЛ) Поглиблення понять про оповідача, розповідача роман, повість, фентезі. Поглиблення уявлень про категорію «художність» в оцінці творів масового мистецтва


59.
Айзек Азімов. «Фах». Розуміння сутності культури й освіти, призначення людини в сучасному світі.


60
Утвердження сили людського інтелекту, самостійності мислення, творчої уяви, моральних цінностей.


61.
Діана Вінн Джонс. «Мандрівний замок Хаула». Поєднання елементів казки і детективу у творі.


62.
Образ Софі, світ її мрій, бажань, жахів.



63.
Значення художнього прийому чаклунства у творі



64.
РЗМ Переказ улюбленого уривку (усно)



65.
Контрольна робота.
 Світова новела. Я і світ. Твір



66.
ПЧ
Льюїс К. С. «Хроніки Нарнії»  (одна за вибором)


67.
Узагальнення та систематизація вивченого.



68.
Узагальнення та систематизація вивченого.




Немає коментарів:

Дописати коментар