середа, 22 квітня 2020 р.

8-КЛАС

ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ

РІЧАРД БАХ. "Чайка Джонатан Лівінгстон"

Уроки на період із 23.04 по  30.04

Урок 1. Тема. Сюжет твору Р. Баха як філософська метафора людського буття.

8-й Б - 24.04

8-В,А,Г, - 25.04

Вивчи біографію Р. Баха - ст. 270-271

Перечитай цитати, подумай над їхнім смислом. Зроби висновки.
Свої висновки запиши в зошит. (Не по кожній цитаті, а загалом)

 ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: Познайомтесь із твором. Поміркуйте, чому повість поділено на три частини, дайте їм назву. Складіть план твору.

Прочитайте повість

Або прослухайте аудіокнигу 













Урок 2. Тема. Алегоричні образи повісті. Утілення прагнення до високої мети в образі чайки Джонатана. Ознаки притчі.

  8-Б,Г - 28.04

8-А - 29.05

  8-В - 30.04

 Почнемо із повторення

Нагадайте зміст твору. Прослухайте короткий переказ

Не завадить трішки історії та теорії літератури:

Теоретичні поняття запиши в зошиті. Вивчіть їх напам'ять.

Які ж ознаки притчі у творі? Попрацюй із табличкою


 Висновок (запис у зошити)
Мораль притчі: місія кожного полягає в тому, щоб стати більш досконалим. На цій дорозі можлива втрата старих друзів, навіть родини, однак не треба перейматися цим, за певний час з’‎являться нові. Необхідно кожному пам’‎ятати і не забувати про те, що в усіх випробуваннях їх буде підтримувати безмежна сила світла.

Зараз трішки відпочиньте, поспостерігайте за цими галасливими птахами

 Образи-алегорії

 Запишіть їх у зошит і запам'ятайте

 РОБОТА ІЗ ХАРАКТЕРИСТИКОЮ ГОЛОВНОГО ГЕРОЯ

Чи зрозуміли ви головного героя завдяки цим цитатам?

Домашнє завдання. 

Використовуючи цитати, які на слайді вище, скласти характеристику головного героя. 











Урок 3. Тема. Художній конфлікт і можливість його подолання.

8-Б - 30.04

8-Г 05.05

8-А - 06.05

8-В - 07.05

І знову починаємо із повторення

 Нагадайте зміст твору. Перегляньте буктрейлер. 

Чайка намагався бути іншим, він постійно експериментував, його спроби не завжди були вдалими:
«Стрімкий ривок уперед, потім – униз, відчайдушний змах крил, вертикальне падіння. А потім – і так щоразу – його ліве крило завмирало на підйомі, він хилився набік, припиняв махати правим крилом і, безладно перевертаючись у повітрі, кулею мчав униз.
Він ніяк не міг здолати цей підйом на великій швидкості. Він зробив десять спроб – і всі десять разів, коли швидкість перевищувала сімдесят миль за годину, втрачав рівновагу і стрімголов летів у воду»

Роблячи один експеримент за другим, Джонатан не зупиняється на досягнутому і піднімається на висоту 5 тисяч футів. Таким чином він переборов свій страх перед небом та польотами. Але він падає!
 Чому?
Він ще не досить вправно володіє своїм тілом та крилами, тому й не зміг зупинитися.

Таким чином давайте нагадаємо як чайка Джонатан Лівінгстон долав шлях до пізнання

 Головний конфлікт повісті - конфлікт між сірою масою людей (Зграя) та особистістю (Джонатан)
– Як автор вирішує цей конфлікт в повісті?  
- Зграя вважає, що вони не здатні пізнати сенс життя, бо він недосяжний, вони кинуті у цей світ лише для того, щоб їсти та жити доти, доки вистачить сил. З цим категорично не згоден Джонатан, яким керує жага пізнання: «Тисячі років ми рискаємо в пошуках риб’ячих голів, але зараз нарешті стало зрозуміло, навіщо ми живемо: щоб пізнавати, відкривати нове, бути вільними».
Основна ідея твору:  жити – це не боятися робити щось нове, розвиватися, самовдосконалюватися, не стояти на місті, постійно йти вперед.
– Чому ж для розкриття головної ідеї Р. Бах звернувся до образу чайки?  
- Все тому що тільки в польоті ми уявляємо собі абсолютну свободу, сяяння безкраїх небес і п’янливо-чисте холодне повітря. А хто як не чайка є найяскравішим втіленням безмежної свободи!
Конфлікт та ідею запишіть у зошити.

Втомились від читання і писанини? Переключіться трішки і подивіться відео ролик, що надихне вас на подальшу роботу. Ліна Костенко  "Крила"

Слухаючи поезію «Крила» Л. Костенко, ви, мабуть, звернули увагу на символічне значення «людських крил».
Цікавим є те, що в образному значенні крило — те, що високо підносить, обгортає. Крила стають ознакою злету, натхненням, свідченням «Божої іскри», що дається лише обраним.
- І ліричний герой Л. Костенко, і чайка Джонатан Лівінгстон стали крилатими, тобто, такими, хто усвідомив перевагу духовного над матеріальним і став вільним від земних кайданів. Тому ліричному герою Л. Костенко «ґрунту не треба», а Джонатан зрозумів, що він вільний, бо межі досконалості немає.
Чайка має ім’я. Воно теж не випадкове, бо Джонатан Лівінгстон – ім’я славетного американського льотчика 30-х років XX ст. З 1928 по1933 роки містер Лівінгстон завоював 79 перших міст, 49 других та 15 третіх у 139 гонках по всій країні. Він переміг в 1929 році в гонці через всю країну з Нью-Йорка до Лос-Анжелесу та отримав $13,910 .
  Підведення підсумків уроку
        Виявлення етапів духовного зростання Джонатана.
Композиція повісті складається з 3 частин, і це не випадково, бо Р. Бах показав 3 ступені духовного вдосконалення Джонатана.
Запишіть до зошитів:
1- усвідомлення ідеї свободи;
2- досягнення досконалості;
3-прагнення поділитися знанням вищої істини з учнями, щоб вони також втілили ідею Великої Чайки – всеосяжну ідею свободи
Для самоперевірки виконайте вправу

Я надіюсь, що, працюючи над цим твором, ви отримали хороші життєві уроки

 

Домашнє завдання.

ОБОВ'ЯЗКОВЕ ДЛЯ ВСІХ!!!
Пам'ятаєте домашнє завдання, коли ви давали назву кожній із частин. Необхідно підготувати переказ однієї із частин. Зробіть відео запис переказу і відправте на вище вказану адресу. Починайте із назви частини!

Далі готуйтесь до контрольної роботи

 

Немає коментарів:

Дописати коментар